Waarom een stylist
Waarom een stylist inhuren?
Om tijd en geld te besparen…en natuurlijk om je dagelijks gelukkig te voelen in jouw huis.
Het creëren van een nieuw interieur dat klopt en waar alles op elkaar aansluit en fijn aanvoelt, is een complexe en tijdrovende bezigheid. Dankzij onze kennis en ervaring, verloopt dit proces veel sneller en bespaar je uiteindelijk tijd en geld, door miskopen te voorkomen.
We hebben veel kennis van de aanbod en weten uit ervaring hoe de verschillende onderdelen goed te combineren.
Via ons is het vaak mogelijk om kortingen te krijgen bij de leveranciers.
Welke stylen
In welke stijl werkt Barefoot Styling?
We praten liever over stijl filosofieën. Barefoot Styling maakt stijlvolle interieurs met rust en warmte. Wat we niet ontwerpen zijn eclectische interieurs, die vaak drukker zijn en met veel prikkels,…check onze portfolio.
Alles nieuw?
Moet alles nieuw?
Jij als klant bepaalt in eerste instantie zelf wat je wel en niet mee wil nemen. We zullen in alle eerlijkheid adviseren of de bestaande meubels in de nieuwe situatie nog steeds passend zijn. Het is vaak niet nodig om een geheel nieuw interieur aan te schaffen.
Welke merken
Werk je met vaste merken?
Nee wij zijn onafhankelijk en werken niet met vaste merken.
Duur Traject
Hoe lang duurt een traject?
Een normaal traject duurt ongeveer 10 weken. Binnen 1-2 weken na onze eerste gesprek, werken we een algemeen ontwerp uit dat we samen bespreken. Ongeveer 2 weken later ontvang je een uitgewerkt voorstel dat we samen zullen doornemen. Hou er rekening mee dat de door ons aangedragen vakmannen nog tekeningen en offertes moeten maken voor eventueel op maat werk en dat je tijd vrij moet maken voor het bekijken van alle voorstellen en documenten.
3D Nieuwbouw
hebben een nieuwbouwhuis gekocht. Ik vind het moeilijk om me voor te stellen hoe ons nieuwe interieur eruit komt te zien. Maak je ook een 3D Interieurontwerp ?
Voor nieuwbouwhuizen maken we inderdaad 3D impressies.
Verschillende smaken
Mijn partner en ik hebben een totaal andere smaak, weet je hier raad?!
Door onze ervaring en werkwijze lukt het ons altijd om een mooie oplossing te vinden die beide partners aanspreekt. Dont worry….
Om onze klanten te helpen, maken we onze Pinterest account open voor jullie. Hierin kunnen jullie
Wanneer advies
Advies liever voor of na de verhuizing plaatsvinden?
Het liefst in een zo vroeg mogelijk stadium zodat we samen kunnen praten over de indeling, plaatsing van wanden en de aanleg van lichtpunten. Hoe eerder het ontwerp gereed is, hoe meer kans op een perfect eind resultaat.
Kosten
Wat kost het inhuren van een stylist ontwerper?
De kosten van het inhuren van een interieur stylist zijn vaak niet eens 1.5% van de verkoop waarde van de woning en zullen miskopen voorkomen.
We berekenen 85 eur ex btw per uur. Dit is een marktconform tarief voor ontwerpers met 15 jaar ervaring.
Rol als klant
Wat is mijn rol als klant?
Als klant kan je veel doen om het proces snel en soepel te laten verlopen.
-Verzamel alvast een plattegrond met afmetingen van de te veranderen ruimte(s). Maak een lijstje met afmetingen van de aanwezige meubels die blijven. Lever foto’s aan van de meubels die je al hebt. Stuur foto’s van eventueel al uitgekozen staalmaterialen van vloer, keuken, behang, gordijnen,..
-Verzamel foto’s van wat je wel en niet leuk vindt…denk hier mee ook aan ontwerpen van salontafels en banken, eettafels en stoelen.
-Maak tijd vrij in je agenda voor de afspraken met ons en voor het bestuderen van de voorstellen na de hand.
Toch niet leuk
En wat als ik een ontwerp voorstel niet leuk vind?
Dat is geen probleem. In de ontwerp fase proberen we natuurlijk zoveel mogelijk dit te voorkomen. Mocht het echter toch voorkomen dat je iets niet leuk vindt, dan kunnen nog een keer het ontwerp aanpassen. Wanneer het eerste ontwerp gereed is, verzamel je alles waar je twijfels over hebt en lever je in één keer bij ons aan. We gaan dan nog één keer het ontwerp herzien (rework ronde). Deze werkwijze is opgenomen in onze algemene voorwaarden.